Anasayfa Blockchain IBM, Artırılmış Gerçeklik için Blockchain Tabanlı Bir Patent Aldı

IBM, Artırılmış Gerçeklik için Blockchain Tabanlı Bir Patent Aldı

IBM, artırılmış gerçeklik oyunlarda oyuncularını istenmeyen yönlere girmesini engelleyecek bir Blockchain tabanlı sistem için bir patent aldı.

Patentte “yüksek riskli yerler, kültürel olarak hassas yerler, mülk sahipleri tarafından işaretlenen yerler” örnek olarak belirtiyor. Artırılmış gerçeklik, katmanları fiziksel gerçekliğe dahil eden bir teknoloji türü. Bir örnek olarak Zombie GO verilebilir. Oyunda gerçek hayata zombiler yerleştiriliyor. Bir diğer örnek olarak ise Pokemon Go verilebilir. Elbetteki AR sadece oyunlarda değil başka platformlarda da kullanılabilir.

IBM’in patent almak istediği teknolojinin amacı AR’deki çakışmaları önlemek için taraflardan biri tarafından arzu edilmeyen alanlara geçilmesini engellemek. Bunun için fiziksel alandaki AR’nin politik ve fiili kullanımının iyileştirilmesi hedefleniyor.

Konum tabanlı AR oyunlarındaki bir saldırı rotası oyuncuların farklı amaçlarla yanlış yönlendirilmelerine son derece açık. IBM bunun önüne geçmek istiyor.

IBM AR Oyuncularının Sorununu Çözmek için Blockchain’i Kullanıyor

Bu oyunlarda ve sistemlerde kullanılan konumlarla ilgili bilgileri doğru bir şekilde belgelemek için patentli sistemde Blockchain teknolojisi kullanılacak. Teknolojinin detayları şu şekilde;

[…] Bu nedenle, sistemin herhangi bir konumla ilgili işlemi doğrulaması/onaylaması önemlidir. Buna göre yöntem (300), bir konum/etiket Blockchain’e dayalı sistemi kullanarak izleme (310) veya önerilen konumların veya etiketlerin doğrulanmasını sağlıyor.

Blockchain sistemi, lokasyonla ilgili işlemleri diğer lokasyon meta verileriyle birlikte güvenli bir şekilde takip ediyor, depoluyor ve muhafaza ediyor. […]

Sistem ayrıca çeşitli konumlardaki etkileşimlerin sonuçlarını öğrenebilen ve kullanılan Blockchain verilerini kaydedecek bir sinir ağını da içerecek şekilde tasarlanmış.

Patentin hayat bulmasının önünde uzun bir zaman olabilir. IBM, yıllardır çoğunlukla kurumsal müşterileri hedef alan, değişen önem derecelerine sahip alanlarda Blockchain teknolojisini kullanmak için çalışma yapıyor. Şirket ilk defa eğlence alanında Blockchain teknolojisini kullanmayı hedefliyor gibi duruyor.

En güncel gelişmelerden hemen haberdar olmak için bizi Twitter’da ve Instagram’da takip edin, Facebook sayfamızı beğenin ve Telegram grubumuza katılın!

Ömer Erginhttps://www.coinkolik.com
Blockchain teknolojisi üzerine araştırmalar yapan, paranın geleceği (kripto paralar) hakkında konuşmayı ve yazmayı seven, araştırmacı, teknoloji aşığı Mekatronik Mühendisi.

Yorum Yapın

Haftanın Öne Çıkan Başlıkları