Yükleniyor...

Web3 Oyun Türleri ve Oyuncuları

Web3 oyun türleri 3 farklı kategoriye ayrılır.

web3 oyun

Web3 oyun türleri 3 farklı kategoriye ayrılır. Blokzincir tabanlı oyunlar ve GameFi olarak da bilinen Web3 oyunları, piyasada ortaya çıkan daha fazla proje ile günümüzde kripto paranın en büyüleyici alanlarından biridir.

Web3 Oyunları Nedir?

Web3 oyunları, blokzincir teknolojisinin merkezi olmayan, eşler arası mimarisi üzerine inşa edilmiş bir oyun evrimidir.

Oyundan para kazanma kavramı yeni olmasa da GameFi, kullanıcı sahipliği ve oyun ekosisteminin kontrolü açısından bir paradigma değişimini temsil eder. Oyuncular, NFT’ler veya kripto para birimleri olarak doğrudan oyun içi varlıklara sahiptir ve bunları serbestçe takas edebilir veya satabilir.

Web3 oyunları hızlı bir gelişim sürecindedir ve oyun endüstrisinin geleceğini temsil etmektedir. Açık meta veri sunucuları gibi kavramlar henüz emekleme aşamasındayken, Web3 oyunlarının potansiyelini ve blokzincir ile kriptonun nasıl tamamen yeni etkileşimli oyun deneyimleri sağlayabileceğini çoktan gösterdiler. Web3 oyunları yeni bir nişten ana akım benimsemeye geçerken endüstrinin büyüme beklentileri konusunda iyimser kalmak için iyi nedenler var.

web3 oyun

Web3 Oyuncuları Kimlerdir?

Günlük 800 binden fazla oyuncu ve farklı amaçlar için oyunlarla etkileşime geçmenin birçok farklı yolu ile Web3 oyuncularını kategorize etmek zor olabilir. Bazı platformlar kararlarını benzersiz cüzdan adreslerinin sayısına dayandırırken, bu ölçüm kimin aktif olarak oyun oynadığı ve neden oynadığı inceliklerini gözden kaçırır.

Pek çok kişi, eğlence arayan gerçek oyuncular, para kazanmayı uman yatırımcılar, sistemde oyun oynayan bot hesapları ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle Web3 oyunlarına çekilir. GameFi protokollerinin sağlığını ve potansiyelini değerlendirmek için farklı sektörlerdeki kullanıcıların motivasyonlarını ve davranışlarını anlamak önemlidir.

Ek olarak, Web3 oyuncuları, geleneksel oyunculara göre daha genç, daha eğitimli ve teknolojik olarak daha eğilimli olma eğilimindedir. Ortalama normal oyuncu 35 yaşındadır, ancak ortalama Web3 oyuncusu 25 ila 30 yaş arasındadır.

1. Erken GameFi Aşaması: Oyun ve DeFi’yi Birleştirme

GameFi, DeFi’nin varlık tahsisi ilkelerini oyun öğeleriyle birleştirerek ilk aşamalarında DeFi’dan doğdu. GameFi’ın ilk aşamaları, DeFi ilkelerini gerçek anlamda oyunun kendisine entegre etmek yerine bir çerçeve olarak kullanmaya odaklanmıştı.

İlk GameFi projelerinin birincil amacı, gerçekten sürükleyici bir oyun deneyimi yaratmak yerine hızlı bir kar elde etmekle ilgilenen kullanıcıları çekmekti. Sonuç olarak, oyun tasarımı ve grafikleri, geleneksel oyunların derinliğinden ve karmaşıklığından yoksundu ve bu da yıldızlardan daha az bir kullanıcı deneyimiyle sonuçlandı.

2. X2E Aşaması: Anlatıları Geliştirme ve Gerçek Dünya Önemi

X2E, kazanmak için oyun oynamak veya hareket etmek gibi herhangi bir insan davranışı olarak tanımlanır. Dolayısıyla bu, oyuncuların günlük aktivitelerinden fayda sağladığı Move-to-Earn veya Play-to-Earn gibi türleri içerir.

X2E ürünleri, temel oynanış mekanizması olarak genellikle anlamlı gerçek hayat aktivitelerini veya yaratıcı davranışları kullanır. Tamamen kar amaçlı olan erken aşama oyunlarının aksine, X2E topluluk kültürü ve değerlerine yüksek değer verir. Örneğin, STEPN sadece spor yoluyla sağlıklı yaşam tarzlarını teşvik etmekle kalmaz, aynı zamanda STEPN Vakfı aracılığıyla hayırsever faaliyetlerde bulunur.

3. AAA Oyun Aşaması: Oynanabilirliğe ve Kullanıcı Tabanına Öncelik Verme

AAA oyunları, Web3 oyunlarının kalitesini önemli ölçüde artırabilen yüksek kaliteli grafikler, zengin içerik ve üstün oyuncu deneyimi konusunda bir üne sahiptir. AAA oyun stüdyolarının ve sermayenin katılımı, Web3 oyunlarına değerli kaynaklar ve uzmanlık getirerek popülerliğini ve büyümesini daha da artırabilir.

4. Metaverse Aşaması: Sanal Dünyalar İnşa Etmek ve Geleceği Şekillendirmek

Report Linker’a göre, küresel metaverse oyun pazarının 2027’ye kadar 447,8 milyar dolara ulaşması ve 2020’den 2027’ye kadar yüzde 15,3 bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) ile büyümesi bekleniyor. Bu büyüme, artan internet penetrasyonu, akıllı telefonların ve mobil oyunların artan yaygınlığı ve sanal gerçeklik ve sanal dünyaların artan popülaritesinden kaynaklanıyor.

Metaverse ve sanal dünya, blokzincir teknolojisi ve GameFi’ın gelişimi için kaçınılmaz bir eğilimi ve yönü temsil ediyor. Web3 çağında şüphesiz kullanıcıların dijital yaşamının önemli bir parçası haline gelecek olan çeşitli eğlence ve sosyal aktiviteleri deneyimlemek için kullanıcılara kalıcı ve açık bir dijital alan yaratacaktır.

Ancak şu anda, metaverse ve sanal dünya hala kavramsal aşamada. Decentraland ve Sandbox gibi erken ürünler piyasaya sürülmüş olsa da, açıklık, topluluk etkinliği ve ticarileştirme derecesi açısından hala iyileştirme için çok yer var. Bu, daha fazla kullanıcı ve sermaye çekmek için topluluk ve proje tarafları tarafından içeriğin sürekli optimizasyonunu ve zenginleştirilmesini gerektirir.

Bu makale yatırım tavsiyesi veya önerisi içermemektedir. Her yatırım ve alım satım hareketi risk içerir ve okuyucular karar verirken kendi araştırmalarını yapmalıdır.


Üyelik
Bildir
guest

0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları gör
ck x banner
ck youtube banner